«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

دروغ های بزرگ از کوتوله های سیاسی

پان ترکیسم مرزهای جهل و جنون را در نوردید

یکی از روش های تبلیغاتی پان ترکیست ها جعل و تحریف تاریخ است. آن ها چون منابع و مواد تاریخی لازم برای اثبات حقانیت خود را ندارند مجبور از جعل تاریخ می باشند. با توجه به اینکه مخاطب پان ترکها نه قشر با سواد و درس خوانده و نخبه جامعه بلکه مردم عوام و کم سواد هستند،پذیرش دروغ های تاریخی برای آنان آسان تر مسیر می شود. معمولا مردم کم سواد بدون پرسش از خود ممکن است هر چیز جدید را بپذیرند و در این مورد اغلب گفته های سفسطه آمیز و دروغ قومیت گرایان از سوی آنان با پذیرش روبرو می شود.

به همین دلیل گفته می شود که قوم گرایی به ویژه پان ترکیسم از جهل و نادانی به وجود می آید. حتی در ترکیه نیز بیشتر اقشار پایین دست،درس نخوانده و کم درآمده جامعه هستند که به گروه های گرگ خاکستری می پیوندند. اگر جز این می بود آن ها نمی توانستند این دیدگاه عجیب را به هواداران خود القا نمایند که چنگیز و تیمور انسان های الگویی بودند و عجیب تر از آن اینکه اینان نوادگان همان چنگیز و آتیلا و تیمور اند و به راستی این معجزه فقط  در جهان سوم آن هم در پایین ترین و پست ترین قشر جامعه می تواند به وقوع بپیوندد.

در زیر یکی از نمونه های فاحش دروغ گویی و عوام فریبی پان ترکیستها را در عرصه تاریخ نشان خواهیم داد. سایت تجزیه طلب بای بک به تازگی در آخرین اظهار فضل خود ادعا کرده است که خونخوار بودن چنگیز خان مغول حقیقت ندارد و ساخته و پرداخته تاریخ نویسان به اصطلاح فاشیست ایران است. جالب است بدانید این سایت که بیش از 5 سال است تداوم دارد برای اثبات خونخوار نبودن چنگیز به کتاب التنبیه و الاشراف مسعودی و تاریخ نامه طبری نوشته بلعمی استناد نموده است و حتی در کمال بی شرمی شماره صفحات آن کتاب ها را ذکر کرده است. توضیح اینکه چنگیزخان مغول در سال 616 به کشور ما حمله کرده است در حالی که ابوعلی بلعمی در سال 363 از دنیا رفته است و مسعودی در سال 346 دارفانی را وداع گفته است و طبیعتا نمی توانسته است حمله مغول و چنگیز را در سال 616 تجربه و ثبت نماید.  

این سایت به نقل از واقدی تاریخ نویس عرب در سده دوم هجری، نوشته است که یاسای چنگیزی قرآن دوم مسلمانان است!!!! و نویسنده در آخر متن این چنین نوشته که به رغم سیاه نمایی تاریخ نگاران بعد از پهلوی چنگیز خان فردی خرمند،عادل و انسان دوست بوده است.

همان طور که می بینید پان ترک ها از سر بیچارگی و بی مایگی خود با نا دیده گرفتن شعور میلیون ها انسان تاریخ را تحریف می کنند و در عین حال تهمت تحریف گری به سایرین و مورخان ایران و اساتید بزرگ ایرانی وارد می کنند.

اصل مقاله سایت تجزیه طلب بای بک در ذیل نقل می شود و از آنجا که احتمال حذف این نوشته از سایت در روزهای آینده می رود تصویر مقاله با لگوی سایت بای بک به صورت عکس آورده می شود.

برای دیدن مقاله در سایت بای بک به این لینک مراجعه کنید: 

far.baybak.com/shomareh_2741.azr 

 

عکس مقاله از سایت بای بک شماره ۱ 

 

عکس مقاله از سایت بای بک شماره ۲ 

 

 

متن کامل مقاله  به نقل از بای بک:

هشتاد سال تحریف تاریخ میراث شونیسم

از زمانی که رضاخان میرپنج بر تخت سلطنت ممالک محروسه ایران تکیه زد ، تحریف تاریخ آزربایجان هم شروع شد.تحقیر تورکها و اهانت به فرهنگ و رسوم این ملت کهن سال و متمدن با هزینه های دولت شاهنشاهی در کتاب ها و مقالات متعدد چاپ شد . از جمله صفاتی که تورکها در این مکتوبات بدانها متصف گشتند ، غارتگر ، همجنس باز و یغماگر بود.جال آن که این شوونیست ها به دلیل کینه بسیار نسبت به تمدن تورکی ، همه اقوام نزدیک به تورکان از جمله مغولان را نیز مورد هجوم قلمی خود قرار دادند.

در سالهای اخیر بسیاری از نویسندگان آگاه و بیدار تورک توانستند به بخش عظیمی از این ادعاهای دروغین ، پاسخ های علمی و قاطعی بدهند و فاشسیت ها را رسوا سازند.براساس تحقیقات دانشمندان آزربایجان سومری ها که بنیان گزار تمدن بشری به شمار می آیند ، بدون هیچ گونه شبهه و تردیدی تورک بودند و زبان شان نیز به زبان تورکی امروز بسیار نزدیک.

یکی از ادعاهای دروغین شوونیست ها به وحشی بودن تورک ها و مغول ها برمی گردد که متاسفانه به دلیل تبلیغات سیتماتیک در طی هشتادسال ، بخش عظیمی از جامعه ایران آنها را باور کرده است.

فاشیست های فارس همواره مدعی بوده اند که چنگیزخان فردی خونریز بوده و هزاران هزار انسان را به تیغ شمشیر کشته است. این ادعاها در حالی است که شواهد تاریخی به هیچ وجه این این ادعاهای کاذب را تایید نمی کند.تاریخ نویسان غربی به دنبال پژوهش های بسیار درباره تاریخ قوم مغول ، این قوم را قومی بافرهنگ و متمدن نامیده اند.۱

تاریخ نویسان مسلمان نیز بارها و بارها رفتارهای چنگیزخان را توصیف کرده اند و نحوه برخورد سپاهیان مغول را بادشمنان خود به به طور جامع و مانع تشریح نموده اند.طبق توصیفی که بلعمی در تاریخ خود آورده : « چنگیز خان مردی بود به غایت لطیف چنانکه در رتبت عطوفت و ظرافت جز انبیای الهی ،هیچ بشری بدان حد نتواند رسید…»۲ [این مطلب به نقل از بلعمی جعل شده که دو قرن و نیم قبل از چنگیز در گذشته است]

دیگر جغرافی دانان و سفرنامه نویسان اسلامی هم در نوشته های خود شرحی از اقدامات این حاکم مغول آورده اند که با آنچه که تا کنون درباره چنگیزخان شنیده بودیم ، تفوات فاحشی دارد. مسعودی در کتاب خود با نام التنبیه و الاشراف ، چنگیز را مردی رئوف وسخاوت مند توصیف می کند و رویدادی جالب را درباره برخورد چنگیز مغول با مخالفانش آورده می نویسد: « روزی سپاهیان مغول به غزنه تهاجم بردند و سه هزار تن را به اسارت آوردند و به نزد چنگزخان بردند.با مشاهدت اسرا ، چنگیز را حال متحول گشت و زار زار گریست.روی به سوی فرمانده سپاه کرد و با خشم گفت من نه برای اسارت و سلطه بر مردمان این دیار آمده ام ، بی درنگ اسیران را آزاد کنید».۳ [این نقل قول به نقل از التبیه و الاشراف مسعودی آورده شده است که نویسنده اش دو سده و نیم پیش از به دنیا آمدن چنگیز مرده است]

آنچه که این مورخان و سفرنامه نویسان مسلمان از رفتارهای چنگیز خان مغول نوشته اند ، نشان گر اخلاق متعالی این امپراتور مغول با رعایای خویش است.برخلاف آنچه که تا کنون فاشیسم فارس بر آن تاکید گذاشته ، مغولان نه تنها قومی وحشی نبودند بلکه در زمان حمله و فتح یک منطقه با احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر با مردم آن ناحیه رفتار می کردند. بررسی یاسای چنگیز نشان دهنده اوج عدالت در تمدن تورکی و مغولی است که بی تردید هیچ مدنیت دیگری را یارای برابری با آن نیست.واقدی در کتاب مغازی خود یاسای مغولی را قرآن دوم نامیده و مسلمانان را به فراگیری ان فراخوانده است۴.[واقدی در قرن دوم مس زیست و چنگیز در قرن هفتم حمله کرد]

آنچه که مورخان مسلمان از چجنگیزخان ارائه داده اند نمایان گر آن است که چنگیزخان مردی بود خردمند ، عادل ، انسان دوست و البته دلیر.بزخلاف آنچه که تاکنونو تاریخ نویسان فارس گرا وی را معرفی کرده اند.آری ارائه یک تصویر خشن و غیرانسانس از مغولان و بع خصوص چنگیزخان یکی دیگر از نیرنگ ها و تحریفات تاریخی شوونیسم فارس بود که همچنان که شواهد تاریخی نشان داد دروغی بیش نبودند.در مقالات دیگر به تحریف دیگر شخصیت های بزرگ تمدن تورکی از سوی فاشیسم فارس پاسخ خواهم داد.

آراز کمالی


۰۱/۰۴/۲۰۱۱

۱_ رنه گروسه ، امپراطوری صحرانوردان ، ترجمه عبدالحسین میکده. ناشر : علمی و فرهنگی – تهران. چاپ چهارم، ۱۳۷۹

۲- تاریخنامه طبری (گرداینده منسوب به بلعمی) محمدبن جریر طبری،جلد سوم ، انتشارات سروش، چ دوّم، ۱۳۷۸، ص۱۷۷
۳- علی بن حسین مسعودی، التنبیة و الاشراف، ترجمه ابوالقاسم پاینده، (تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ دهم ، ۱۳۸۳ ، ص ۴۳۲
۴-، ص ۳۷۳۱۳۶۳ ،مغازی واقدی،محمد بن عمر بن واقدی، انتشارات: دفتر تبلیغات قم، جلد۲،

 

 

نظرات 19 + ارسال نظر
بهنام یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ب.ظ

خوب رسواشون کردی!

بابک دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:51 ق.ظ

میدونی تو ترکی یه اصطلاح خوب هست که میگه:
گده دو سیهتیر!!!
ایرانیدا .... سنیده....تمام فارسلاریدا س....

دومان دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:09 ق.ظ

دوست عزیز

من خودم یک ترک هستم و به چنگیز خان احترام می زارم.
اما از طرف دیگه مهم نیست تئموچین چطور آدمی بوده.
مهم اینه که آنچه باعث حمله اش به ایران شد بی تدبیری ایرانی ها در آغاز و مقاومت نکردنشون در زمان حمله بوده.

بر همه آشکاره که چنگیز بزرگ در ابتدا ایران رو دوست خودش می دونست و به ایرانی ها احترام می ذاشت (در مقابل چینی ها که تحقیرشون می کرد).
بپذیریم که ایراد از ما بوده.

[ بدون نام ] دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:11 ق.ظ

دوستان، لطفا اینها را که سرشان با جمهوری اسلامی در یک آخور میباشند را با ما ترکان ساکن آذربایجان ایران مقایسه نکنید. ما خود را ترک ایرانی‌ و آذربایجان را بخش جدا ناپذیر از ایران میدانیم. همانطور نیز که خودتان می‌بینید کار اینها نیز شبیه کار جمهوری اسلامی در نسبت دادن نوروز به اسلام می‌باشد. در ضمن از اطلاع رسانی شما هم ممنون هستیم.

بهداد دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:14 ق.ظ

تو واقعا خودت رو موجودی ذی شعور میدونی؟ واقعا مقاله و سر تیتر و توضیحاتش رو خوندی؟ کسخل برو یه بار دیگه بخون. در ضمن ما ترکها مثل شما افغانها نیستیم که مخاطب پایین دست تلقی بشیم. یه سر بیا دانشگاه تهران، برو علامه، برو علم و صنعت و... یه آمار بگیر ببین چندتا از استاداش ترکن و چند تا پارس (الحق که پارس)

ما در مورد آذربایجانی ها حرف نزدیم و انتقاد ما متوجه پان ترکیست های نادانی چون شما است. اساتید آذری دانشگاه هایی که شما بر شمردید همگی مخالف سر سخت قومیت گرایی و پان ترکیسم هستند و هیچ یک از این عزیزان نظر مساعدی نسبت به پان ترکیسم ندارند.
اگر شما کسی از اساتید دانشگاه های معتبر تهران را سراغ دارید که هم آذری هست و هم پان ترک نام ببرید تا بقیه هم فیض ببرند.

ایلدیریم دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ق.ظ

سلام بر همه انسانهای وارسته
سلام بر عاشقان آزادی
سلام بر میهن دوستان
و سلام بر همه آنهایی که به افکار و عقاید دیگران احترام می گذارند.
جدایی یا عدم جدایی آذربایجان، فقط و فقط به مردم آذربایجان ربط داشته و به تصمیم مردم آن بستگی دارد.
از تمام افرادی که خود را قیم بر ترک و غیر ترک می دانند (به ویژه دوستان پان فارسیسم) خواهشمندیم جهت حفظ احترام متقابل از دخالت در امور سیاسی و تصمیم گیری سایر اقوام جداً خود داری کنند.
آذربایجان علی رغم همه ظلم هایی که در طول تاریخ بویژه در تاریخ سی ساله بعد از انقلاب به آن روا شده است، همچنان در دفاع از ایران و ملت آن پیشقدم بوده و تاریخ گذشته از سالهای بسیار قبل از مشروطیت تا کنون این موضوع را ثابت کرده است.
ادامه روند فعلی با توجه به محدودیت های بسیاری که پان فارسیسم های فاشیست در حکومت جمهوری اسلامی جهت توسعه آذربایجان چه از نظر اقتصادی، صنعتی و چه از نظر فرهنگی، باعث بوجود آمدن بن بست سیاسی در این منطقه شده است.
طرح موضوعات بی اساسی نظیر چنگیزخان و ... که عمدتاً تاریخ آن در زمان رضا خان فاشیست و به سلیقه پان فارسیسم های خائن نوشته شده و سندیت قابل قبولی ندارد، باعث عقب نشینی مردم آذربایجان از مطالبات قانونی خود نمی شود.
آذربایجان هر زمان که بخواهد هر تصمیمی که بخواهد را خواهد گرفت.
چه این تصمیم بر اتحاد با خاک ایران باشد، چه بر جدایی و استقلال!

بابک دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:33 ب.ظ

به ایلدریم:
آقای عزیز چرا حرف مفت می زنی؟ چه کسی تو را نماینده آذربایجانی ها کرده؟؟؟ اصلا کجای دنیا یک استان برای ودش تصمیم می گیرد؟؟؟
وبلاگ نویس اینجا گفته است که فقط در جهان سوم است ممکن است افرادی به امثال چنگیز احترام بگذارند و و این معجزه فقط در جهان سوم رخ می دهد که عده ای خود را حامی و یا فرزند چنگیز و تیمور بدانند. شما هم از همان نوع تربیت جهان سومی برخوردارید.
همه ی ایرانیان برای همه ایران تصمیم می گیرند و تصمیم عده ای برای بخشی از یک کشور باطل است. شما انسان های واقعا بی سوادی هستید.
یک نفر در بالاترین کامنت گذاشته بود که شونیست ها ویکی پدیا را هم تحریف کرده اند و سال تولد طبری و مسعودی هم تحریف شده است. آخر ای بی سواد شما برو منابع بیرون را بخوان. همه دنیا می دانند که این تارخ نیوسان در قرن های پیش از چنگیز زندگی می کردند.حال شما فکر می کنید که شونیست ها شهتاد سال پیش آمده اند سال تولد بلعمی و مسعودی و... را عقب کشیده اند چون می دانستند که روزی سایت بای بک می آید و چنین ادعاهایی می کند و خواسته اند رسوا بشود؟؟؟؟
واقعا شما بی سواد هستید و سطح شما همین سایت های در پیت است. فکر می کنم امثال شما مدرسه هم نرفته اند و ابتدایی هم نخوانده اند. اگر مدرسه می رفتید نام و نشانی ا تاریخ طبری ئو مسعودی می شنیدید. به بینید چه کسانی دارند در مورد تاریخ کشور ما صحبت می کنند.
خدایا شکرت که دشمنان ما همه از بی سوادها و نادان ها به قول نویسنده از پست ترین قشر اجتماع هستند!


ارومی دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:46 ب.ظ

سلام بر شما

از آگاه رسانی شما متشکرم. این عده اقلیتی بیش در بین ما ترک ها نیستند و به موقع به زباله دان تاریخ پرتشان می کنیم. اینها به قدری از خود همزبانان شان بی اعتنایی دیده اند که بیش از همه با آنها بداند. وزنی هم ندارند. یاشاسین ایران
یاشاسین آذربایجان

بهزاد دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:43 ب.ظ

ترک بودن و زبان و فرهنگ ترکی بیشتر به یک جوک شبیه است. ترکها همه جا مورد نفرت بوده اند. از اروپا بگیرید تا چین و ارمنستان و بالکان. آذری ها هم از ترکها نفرت دارند. ما باید از آذری ها در برابر ترکها حمایت کنیم. ترکها متجاوز و خون ریز هستند. به همین دلیل در آلمان و اتریش مورد نفرت اند. پان ترک ها اگر به همین منوال پیش بروند خوب است.بلکه عالی. بگذارید خودشان را نمایان کنند

جعفری دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:11 ب.ظ

نام تاریخی که اینها به آن استناد می کنند تاریخ جهل و جنون است.
اگر قرار باشد کتابی در مورد جهل انسان ها نوشته شود پان ترکها در صدر قرار می گیرند

الف دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:47 ب.ظ

اسم سایت رو ببن بای بک !
چند وقت دیگه میشه بای ببییک
بعد میشه بییی بیییچییز اوغتای علی گوزلو
به جای باییی بیییک (یاد خودکار بیک افتادم ) بازی بهتره تورررچ ها برن کتاب بخونن

یک پان ترک سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:54 ق.ظ

شما شونیست هستید. مسعودی و بعلمی و واقدی هم شونیست بودند و خودشات عمدا چند سد سال قبل از چنگیز مردند تا به شونیسم و همین وبلاگ ها کمک کنند. همه اینها دسیسه هستندی

robo سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:09 ق.ظ

برای همه عزیزانیکه در فکر تجزیه ایران هستن متاسفم

بابک چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:43 ب.ظ

بهتره بگیم: بای بای بای بک.

نادیا چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:23 ب.ظ

چنگیز خان، وارونه نویسی تاریخ و ستایش خشونت

http://farsiyad.com/?p=123

بهنام یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:50 ب.ظ http://azadisquare.wordpress.com

به این ابلهان بفرمائید گیرم که بایک را بصورت بای بک نوشتید ، با خرمدین چه می کنید؟

ایرانی یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:16 ب.ظ

خطاب به بهداد :

مثلا می خوای بگی خیلی باهوشید ! اتفاقا من در هر دو دانشگاه علم و صنعت و شریف درس خوندم و امار اساتید ترک علم و صنعت و شریف به مراتب کمتر از فارس هاست دلیلش هم پایین تر بودن بودن ترک ها از فارس ها نیست ، به نسبت جمعیتشان در کشور بر می گردد !

جلال شنبه 12 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:04 ق.ظ

به نظرمن تجزیه طلبی گناه نیست من خودم افتخار میکنم که تجزیه طلب هستم بخصوص موقعی که یک ملتی از حقوق ابتدایی خودش بی بهره باشد الان در ترکیه هرکردی باید در مراسم صبحگاهی بگوید من ترک هستم وبه ترک بودن خودم افتخار میکنم آیا اگر در چنین شرایطی اگر کردها خواستار یک دولت مستقل باشند مگر گناه کرده اندیا در ایران فقط به کسانی ایرانی اطلاق میشود که فارس باشند درثانی این مرزهای کنونی توسط استعمار انگلستان ترسیم شده نه خداوند عالم ،به همین دلیل مخالفت با تجزیه طلبی چیز مضحکی است

مراجعه به روان پزشک . خیلی سریع

آزیوبرزن پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:15 ب.ظ

درود
من آذری آریایی ام و افتخار میکنم که ایرانی ام و ایرانی خواهم ماند.
آذر = آتش
آذربایجان = آذرآپادگان
یاشاسین ایران
مرگ بر پانترک خائن دروغگو و وطن فروش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد