«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

نقشه ممالک ایران از بایگانی عثمانی سال 1142 قمری


برای بزرگ تر شدن فرتور اینجا کلیک کنید


این نقشه کم نظیر با عنوان «ممالک ایران » در نیمه نخست سده دوازدهم به وسیله مهندسان امپراتوری عثمانی آماده شده است و اکنون با شماره 0103 HRT  در آرشیو دولت ترکیه نگهداری می شود. در  این آدرس:

T.C BASKANLIK OSMANLI ARSIVI DAIRE BASKANLIGI

آن چه در این نقشه قابل اهمیت است حدود و مرزهای کشور ایران است که نواحی مختلفی از جمله آران و قفقاز را شامل می شود.از سوی دیگر از کاربرد نام بحر فارس یا دریای فارس برای آب های جنوب ایران خبر می دهد.

از مهمه مهم تر نشان از کاربرد و پذیرش نام ایران در سده های گذشته دارد و پاسخی دندان شکن دیگری است به تحریف گران و منکران تاریخ ایران زمین که مدعی اند نام ایران نامی متاخر است  و می خواهند نداشته های خود و کشور مطلوب خود را با ما شریک شوند.

این نقشه بی نظیر در سال 1142 قمری به دست ابراهیم نامی، از مهندسان و نقشه کشان دربار عثمانی ترسیم شد.

در ذیل نشقه توضیحاتی به زبان عثمانی نوشته شد است که ترجمه تحت لفظی آن چنین است:

«پنهان نباشد رود جیحون که از جبال بدخشان سرچشمه گرفته است و با جریان به غرب و شمال در حدود خوارزم می ریزد جانب شرق و شمال ممالک عدیده ای واقع است که توران نامیده شده. در غرب و جنوب رودخانه مزبور سرزمین های مشخصی که واقع است "ایران" نامیده می شود. بدین ترتیب در این نقشه هدف از رسم و تصویر بال ذات حدود قلمرو زمین ایران است و در بهم پیوستگی اش ممالکی گرداگدرش واقع شده است....»

درگاه عالی سنه اثنی اربعین و مایه و الف 1142

علاقه مندان به مطالعه توضیحات بیشتر نقشه می توانند به کتاب "آذربایجان پژوهی" نوشته رحیم نیکبخت و منیژه صدری دو پژوهشگر ارجمند آذری مراجعه نمایید که به تازگی از سوی انتشارات مهد آزادی منتشر شده است.

ما بی صبرانه منتظر هستیم تا به بنیم منکران بی هویت تاریخ کشور در مورد چنین نقشه ها و استدلال هایی چه پاسخی دارد و چه می گویند در حق اسنادی که به زعم آن ها دور از دست شونیسم طراحی شده است و اتفاقا اکنون در کعبه معبود آن ها نگهداری می شود.

نظرات 7 + ارسال نظر
آراز جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:18 ب.ظ

اما حیف که ناراحت میشی . اون روز که این سرزمین به اصطلاح آریایی(نژاد پاک)از هم میپاشه .ه ه ه ه ه ه ه
ما تورکها وحشی بودیم .خوبه که خردوسی تو شاهنامه اشش گفته که زمان جنگ دیو .و پارسیان که پارسیان در غار زندگی میردند و صلاح جنگی نداشتند.واسب نداشتند. اما همان دیوها(ترکها)سوار بر اسب و صاحب قلعه جنگی . لباس رزم و اصلحه بودند . اگخ ناموس داری .خودت بگو کدام دیو هستند

دوست عزیز ذهن آشفته ای دارید. سریعا به روان پزشک مراجعه کنید. ظاهرا دچار اختلال شخصیتی شده اید و "هویت" واقعی خودتان را فراموش نموده ایدفهمین موضوع باعث شده است خود را دیو بپندارید.
در ضمن دیکته ی "اصلحه" >>> اسلحه است .
همچنین جهت درمان با وبلاگ هویت در تماس باشید

shenkey جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:28 ب.ظ

این همه خودتون رو جر میدین که فقط بگین اعراب خوزستان،آذریهای آذربایجان وووو ایرانی هستند؟؟؟هر چه بیشتر قصه بسازی و دنبال نقشه سازی کنید،غیر فارسها و غیر ایرانیها(اعراب،آذریها و و )بیشتر پی میبرند که ایران فقط یک کشور جعلی و اشغالگر است.فرض کنیم اینها همه مال ایران هستند،شما که مدعی دموکراسی هستید،با چه مجوزی غیر فارسها را از تحصیل به زبان مادری محروم،و هویت آنها را پایمال میکنید؟؟؟

ما فقط یک نقشه از کعبه آمال شما یعنی ترکیه سند آوردیم. چرا یاوه سرایی آغاز کردید مخطاب عزیز!

آتیلا شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:15 ب.ظ

خوشحالم از اینکه هویت طلبی ملت آذربایجان هر روز قدرتمند وبر تعداد آنها روز به روز افزون میابد و عده پان فارسها و یا آنهایی آذربایجای هستند منتها دچار خودباختگی فرهنگی گشتند و در خدمت لابی پان فارسها و دولا راست میشن و برای مبارزه با هویت طلبی درصدد انحراف ومسموم نمودن افکار ملت آذربایجان با کلماتی نظیر پانترک و تجزیه طلب و.... شبانه روز فعالیتهای چشمگیری مثل ایجاد وبلاگ و سایتها و مجلات و غیره از بودجه دولتی و از جیب خود این ملت بر علیه آنها استفاده میکند به بهانه حفظ تمامیت ارضی ایران اهداف پان فارسی خود را هستند اما هیچگاه ازاستیفای حق اولیه این ملت که همان حفظ هویت و زبان اصیل آذربایجانی است سخنی نمیگویند فقط تاکید بر زبان فارسی به عنوان تنها ملاک وحدت میدانند خطاب به این عده به اصطلاح میهن پرست عارضم که اگر سنگ سینه میهنت را به سینه میزنی از حق این ملت دفاع کن نه بر علیه این ملت

شما الان دقیقا از چه چیزی خوشحال هستید؟؟ خودتان متوجه هستید چه جمله ای نگاشتید؟؟

آیدین ب دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:19 ب.ظ

من آیدین ب به تمامی میهن‌پرستان درود می‌فرستم!
و اما در پاسخ پانترک گرامی آتیلا که مدتهاست از این یاوه‌گو خبری نداشتم، باید عرض کنم آیا حقوق اولیه یک آذربایجانی، حفظ هویت و زبان اصیل آذربایجانی است؟! اگرچه آشکار است که از نگر یک قومگرای فاشیست که دارای اهداف نازل قومی قبیله‌ای است، تنها مناسبات حقوق بشری در مقاصد پیشامدرن قومی‌گری خلاصه می‌شود. اکنون ما در عصر مدرن خواسته‌های جوامع بشری قرار داریم و اولترانژادپرستان پانترکیست در متعفن ترین آبریزگاه‌های نازل ِ قومی‌گری!
پاینده ایران

اوغوز بی جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:07 ق.ظ

برادر پان فارس نام جعلی ایران هیچ نیازی به جعل سند ندارد،آنهم جعل ناشیانه ای چون این تصویر
شماها انقدر بدبختید که برای نام جعلیه ایران سندی رو میکنید که حتی قدمت آن به سیصد سال هم نمیرسد
بدبخت اگر سند تو جعلی نبود چرا در کشور تورک زبان بر نقشه به اصطلاح ایران عبارت فارسی ممالک ایران و جالب تر ممالک آناتولی جعل شده است!!!!!!!
لابد سیصد سال پیش در تورکیه زبان رسمی افغانی بوده!!!!!!!!!

دوست عزیز اندازه نگه دار که اندازه نکوست

همه عالم تن است و ایران دل // نیست گوینده زین قیاس خجل
چون که ایران دل زمین باشد// دل ز تن به بود یقین باشد

نظامی گنجوی - سده 8

بچه کرد جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:23 ب.ظ

فحش را از زبان برداری قومگرا لال میشود!!!

ایرانی وطن دوست سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:46 ب.ظ

این دوست پانترکمان "اوغوز" فکر می کند عثمانی ها از همان ابتدا الفبای لاتین داشته اند! بیچاره نمی داند که الفبا و زبان دربار عثمانی در ابتدا فارسی بوده و حتی یکی از شاهان عثمانی اشعاری به زبان فارسی سروده. البته ایشان تقصیری ندارد چون این چیزها را در رسانه های کشور آذربایجان مطرح نمی کنند.
کشور های ترکیه و آذربایجان خودشان نام کشورشان را جعل کرده اند بعد به ایران می گویند جاعل! خدایا شکرت!

چون غلام توست خاقانی تو نیز
جز غلام خسرو ایران مشو (خاقانی شروانی)

خاصه ملکی چو شاه شروان
شروان چه که شهریار ایران (نظامی گنجوی)

مشکل پانترکان این است که مطالعه نمی کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد