«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

به بهانه چاپ دوم خاطرات اش در ایران

پیام دکتر جهانشاهلو (معاون پیشه وری) به پان ترکها

به بهانه چاپ دوم خاطرات اش در ایران

هم میهنان و به وی‍ژه جوانان ما که در آینده چه بسا سر راهشان چنین دام هایی گسترده خواهد شد، باید توجه کنند کارهای نادرست من و وهمکاران و همگامانم در برپایی حزب توده و فرقه دموکرات آذربایجان پی آمدهای شومی برای میهن مان به بار آورد و چه نوجوان هایی که سرمایه ارزنده و گران بهای میهن ما بودند را به کشتن داد و چه خانواده هایی را بی سر پرست و بی سر و سامان کرد.

ما که به گمان خود می خواستیم زندگی هم میهنان خود را بهبود بخشیم دانسته یا ندانسته آن ها را به سوی پرتگاه نیستی راندیم.

به دیگران کاری ندارم اما من در برابر سروش درون خود بسیار شرمنده ام.زیرا تنها آن شمار از خانواده ها نبودند که از حزب سازی و فرقه تراشی ما به دستور بیگانگان از میان رفتند بلکه مسیر زندگانی هزاران خانواده دیگر دگرگون شد و چه بسا آن ها در غبت و در میهن به خاک سیاه نشاند.

 

دکتر جهانشاهلو از یاران مرحوم تقی ارانی و عضو گروه 53 نفر بود. در سال 1324 سرپرست حزب توده در زنجان بود و از سوی حزب توده و شخص عبدالصمد کامبخش و با فشار روس ها مجبور شد به فرقه بپیوندد. او در بیشتر مذاکرات و وقایع مهم دوشادوش پیشه وری و در نهایت با خروج نیروهای ارتش سرخ از ایران و انحلال فرقه همراه با پیشه وری به شوروی گریخت.

او سال ها بعد با نوشتن خاطرات خود "ما و بیگانگان" به مسائل رخ داده در درون فرقه در یکسال قائله کذایی اشاره کرده و از گذشته خود ابراز ندامت نمود.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
کامران فریدونی کشکولی چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:37 ب.ظ http://www.tqbd.org

شما وقتی ندانید که قاششیق ، اوتاق ، چانگال ، دئششک(تشک) ، تیفنگ و تمام اجزای آن و . . . ترکی است ، شما وقتی ندانید که اولین قوم متمدن بشری ( سومر ها ) ترک بوده اند ، وقتی نمی دانید قوم مغول و ترک باهم فرق دارند ، چرا چنگیز به ایران حمله کرد و . . . چگونه می خواهید ادعا کنید که فرهنگ شما این/آن نیست و شما وحشی نیستید چگونه ؟ پس چون نمی دانیم حقمان است که بما بگویند که وحشی هستید . . .

اقای عزیز شما وقتی اینقدر درک و شعور ندارید که بدانید وقتی زیر یک پتی مطلبی می گذارید باید با آن موضوع مرتبط باشد، شما وقتی ندانید که ایرانی کیست و ایرانی بودن چیست، شما وقتی تعریفی از ملیت و شعور ملی نداشته باشید (شما که سهل است استادانتان هم ندارند) آن موقع است که به شما می گویند منگول

امید پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:04 ق.ظ

به کشکولی:
واقعا که مونگولی راست گفته.
اینجا در مورد جهانشاهلو حرف زده تو از قاشق حرف می زنی. خیلی جوکین شما ها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد