«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

ترک به روایت مولانا

آذربایجانی ترک نیست. تنها در طول زمان زبان آذری اش با عناصری از زبان ترکی آمیخته شده است. این موضوع دلیل بر هویت نخواهد بود. همان طور که در افریقا بسیاری از سیاه پوستان بر اثر استعمار فرانسه ، فرانسوی حرف می زنند، این موضوع دلیل نمی شود که برای سیاهان هویتی فرانسوی قائل شویم یا سرخ پوستانی که در امریکای لاتین به زبان اسپانیولی تکلم می کنند را هندواروپایی بدانیم.

مورخان پان ترکیست در ترکیه برای ملت سازی ناچار از جعل تاریخ بوده اند.برای همین مجبور شده اتد ترکان بیابان گرد را متمدن و سازنده نشان دهند. در حالی که این قوم در طول تاریخ خشتی روی خشت نگذاشته اند. کلماتی مانند ترک غارتگر، یغماگر، ایلغار و... در تاریخ یادگار چنین رفتاری است. 

دیروز در حین مطالعه به حکایتی جالب از مولانا بر خورد کردم در مورد ترکان که بدون شوخی و رودربایستی آنها ویرانگر توصیف میکرد. این حکایت را در زیر می آورم :


 

دربارة سرشت ویرانگر غلامان ترک در کتاب مناقب‌العارفین افلاکی داستانی از زبان مولانا جلال‌الدین آمده که شایان ذکر است.


 «روزی حضرت شیخ صلاح‌الدین [زرین‌کوب] جهت عمارت باغ خود مگر مُشتاقان ترک به مزدوری گرفته بود. حضرت مولانا فرمود که افندی! در وقت عمارتی که باشد، مُشتاقان رومی باید گرفت و در وقت خراب کردنِ چیزی مزدوران ترک. چه عمارت عالم مخصوص است به رومیان و خرابی جهان مقصور است به ترکان. و حق، سبحانه و تعالی، چون ایجاد عالم مُلک فرمود، اول کافران غافل را آفرید و ایشان را عمر بسیار و قوت عظیم داد تا همچون مُشتاقان مزدور بی‌خبر در عمارت کردن عالم خاک کوشیدند و بسی شهرها و قلاع بر قلل جبال و بقاع بر قُمّة تلال که معمور کردند تا همچون بَعدالقرون آن عمارت‌ها نموذج آخریان شد. و باز تقدیر الهی چنان تدبیر فرمود که اندک‌اندک آن عمرانات به کلی خراب و یباب شود و مندرس گردد، گروه ترکان را آفرید تا بی‌محابا و شفقت هر عمارتی که دیدند، خراب کردند و منهدم گردانیدند و هنوز می‌کنند و همچنان یوماَ بیوم تا قیامت خراب خواهند کردن.» افلاکی، مناقب‌العارفین، به کوشش تحسین یازجی، آنکارا، ج ٢، صص 721-722.

نظرات 9 + ارسال نظر
کافه روشنفکران پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:32 ق.ظ http://irani2570.blogfa.com

جاوید ایران زمین
موفق باشی
بخوانم و نظربده

rahim جمعه 28 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:34 ق.ظ

بیلیسن کیشی :
می دونی چرا به اردبیل ها بیشترین جوک را می گن و بیشترین حقارت تو ایران از آن اردبیل یها می باشد و ...
چون واقعا اردبیلیها ننگ آذربایجان هستند و با آن تفکر خایینانه که اکثرا دارند مایه ننگ می باشند و
آخه عوضی اینا را از کجات درآوردی نوشتیو..
آخی بیلیسن کی وطنه خاین اولانین آخیری ندیی و..
متاسفم برای شما و امسال شماو..
جوک و توهین ها واقعا برازنده شما هاست که من با اکثر شماها برخورد داشته ام که افکارتان پلید می باشد و ....
وطن فروش و.. آه سبلان سنی توتسون فارس پرست

اردبیلی ها از ایران پرست ترین مردم این کشور اند و خوشحالم که اردبیلی ام و به اردبیلی بودنم افتخار می کنم.
ایل شاهسون و ذوالفقاری از ایلاتی بودند که چنان ضرب و شتمی به فرق دموکرات در سال 1326 نشان دادند که دیگر فکر ایران را از سرشان خارج کردند.

پرهام سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:56 ق.ظ http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002625296144

قیافه آذربایجانی ها نه به ترکان(شبیه چینی) شبیه است و نه به آریایی ها(شبیه آلمانی ها) یعنی آذربایجان نه ترک است نه ایرانی و در اصل قفقازی می باشد که زبان های محلی آن در داغستان گرجستان ارمنستان و دیگر جمهوری های خودمختار قفقازی روسیه موجود است.زبان آذری باستان که نوعی پهلوی است بازمانده از حمله آریایی ها و ترکی باز مانده از ترکان آسیایه میانه است.لطفا اشتباه نکنیم زمانی من هم مثل شما فکر می کردم ولی بعد با مطالعه و تحقیق بیشتر به این نتیجه رسیدم که ادعای پان ترک ها و پان فارس ها کاملا غلط است و یکی وابسته به سیاست های روسی حکومت ایران و دیگری وابسته به سیاست های آمریکایی ترکیه است.لطفا بیشتر تحقیق کنید و بدانید ایرانی ها بیش از هر چیز به اعراب شبیهند تا آریایی های آلمانی(پا اعراب هم نژادیم)(ایل شاهسون وذولفقاری هم از ترکان خالص بودند تحقیق کنید)

این ها ادعاها هستند. مستند بکنید و تبدیل به یک نوشتار مستدل نمایید. ارزش علمی ندارد

پرهام سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:24 ب.ظ http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002625296144

شما لطفا با آوردن دلیلی نوشته بالایی مرا رد کنید.لطفا برای چند لحظه تعصب را رها کرده و مانند یک اروپایی و غیر ایرانی بیاندیشید.

به بینید من نمی دانم شما چند کلاس سواد دارید یا اصلا مدرسه رفتید یا نه. ولی می گویند مدعی باید دلیل بیاورد. در آن صورت دادگاه ها همه را می گیرند و می گویند ثابت کنید که مجرم نیستید. عزیز من دنیا شیر تو شیر نیست مغز شما کوچک است. انسان ها کوچک نباید در مورد مسائل پیچیده نظر بدهند.

پرهام جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:39 ق.ظ

کارهایی می کنید انسان واقعا مجبور می شود پان ترک شود.حال چرا بنده را تحقیر می کنید؟ من فارغ التحصیل پزشکی عمومی دانشگاه تبریز هستم و سوادم به مراتب از شما بیشتر است.کارهایی نکنید که انسان های بیطرف را به سمت پان ترکیسم بکشانید.شما هم فکر نکنید مغز بزرگی دارید شما یک معلم ساده هستید.

والا دیگه از این بیشتر پان ترک بشید نمی دونم چی از آب در میاد. ولی اگر می خواهید آن طرف غش کنید بفرمایید

ایرانی دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:58 ب.ظ

جناب پرهام
ایرانیان با اعراب هم نژاد نیستند ، درصد هاپلوگروپ پدری عربی j1 ایرانیان حدود ده درصد هست که اندازه ژن عربی ترکیه ایهاست و کلا ژن ایرانیها با اعراب فاصله بسیار دارد .تازه این ده درصد هم ژن پدریست و نه مادری !
مردم ایران ترکیبی از ژن های مختلف را دارند اما گروه های قومی ایران نزدیکی ژنی بسیاری با هم دارند . ضمنا المان ها اریایی نیستند زبان اریایی اروپاییان به خاطر حاکم شدن مردمان اریایی بر مردم بومی و بسیار نخستین اروپا بوده که نژادی موبور و بسیار تنومند بوده که از حدود 25000 سال پیش در اروپا ساکن بوده ، نام این نژاد کرومگنون هست

کلا در ازمنه باستان تنها اقوامی که خود را اریایی می خوانده اند مادها پارس ها هندیان الان ها و اسکیث ها بوده اند !
ژن مادری ایرانیان از گروه های قومی مختلف بسیار به هم نزدیک هست و ژن های r1a1 که قطعا ژن اریاییست و همین طور ژن j2 و ژن های قفقازی بیشترین ذخیره ژنی مردم ایران را تشکیل می دهد
البته همه مردم جهان ترکیب ژنی مختلط دارند اما قطعا ترکیه ایها و اذریها نژاد ترکیشان بسیار بسیار اندک هست، به همین دلیل هم هست که تعصب روی نژاد احمقانه ترین کار است
ژنتیک برای کسی هویت نمی اورد !

نادر پنج‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:56 ب.ظ

(قیافه آذربایجانی ها نه به ترکان(شبیه چینی) شبیه است و نه به آریایی ها(شبیه آلمانی ها))!!!!!!!!!!!!

آلمانی ها تا جایی که ما می دونیم ژرمن هستند. ایشون مثل اینکه تحت تاثیر حرفای هیتلر قرار گرفته! مگه بقیه ایرانی ها شبیه آلمانی ها هستند که اینجوری استدلال کردی آذری ها ایرانی نیستند؟ :)))

دوست عزیز!
اولا چه کسی گفته است که آلمانی ها تنها آرین های جهان هستند.
یونانی ها و ایتالیایی ها و ... شبیه چه کسانی هستند؟
دوم در این پست که ما در مورد مولانا حرف زدیم چه جای بحث از آلمان و ژرمن بود؟ من از چیز دیگری حرف می زنیم شما دوست دارید در مورد چیز متفاوتی اظهار نظر کنید. بعد هم حتما انتظار یک پاسخ دارید؟
من نمی دانم چرا شما پان ترکها اینقدر ذهن آشفته ای دارید؟
سوم/ ما مگفتیم اذری ها ایرانی نیستند. چرا حرف دهان ما می گذارید؟

[ بدون نام ] یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:22 ب.ظ

نژاد ایرانیان بیشترین نزدیکی را با یونانیها دارد ، شما اگر یونانیها را ببینید نیاز به کشف خاصی ندارد تا متوجه میزان شباهتشان با یارانیان شوید ، البته در گزارش ژنتیک کاوالی اسفورزا هم نزدیک ترین گروه های ژنی به ایرانیان را یونانیها ، سپس ایتالیایی ها و سپس هندیان ذکر کرده است

ضمنا گروه قومی که خود را اریایی می خواندند در ازمنه باستان چند قوم بودند : پارس ها ، مادها ، الان ها ، اسکیث ها و مردمان ایرانی زبان اسیای میانه
اریاییهایی که از در اصل از کوه های هندوکوش رهسپار غرب و اروپا شدند ، با مردمان بومی اروپا و نژادی به نام کرومگنون امیختند و زبانشان بر زبان این مردم بومی غالب شد البته این اتفاق در ایران هم افتاد و امیزش اریاییها با مردمان بومی ایران هم اتفاق افتاد ، شاید تنها اریاییهای اصیل و دست نخورده را بتوان نورستانیهای افغانستان نامید کم یدر اینترنت سرچ کنید چهره هاشان را خواهید دید

ارتیاس شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:50 ب.ظ http://8399271.blogfa.com

سلام دوستان عزیز بنده ارتیاس هستم مدیر وبلاگ ویژگی های ظاهری نژاد اریایی
همونطور که از اسم وبلاگ بنده پیداست در این وبلاگ به ویژگی های ظاری نژاد اریایی پرداختم و برای این کار حدود 2 سال وقت گذاشتم. من بعد در حین مطالعات و تحقیقات این مطالعات با کمال تعجب به نژاد سفید پوستان غیر اریایی اروپایی برخوردم که تنها نژاد شبیه اریاییهاست و نژاد المانی نه تنها اریایی خالص نیست بلکه دورگه اریایی و سفیدپوستان غیر اریاییست.و جالبه بودنید که 70 ملیون از جمعیت کنونی ایران اریایی هستند که این بر خلاف ادعاهای امیختگی نژاد اریایی با نژاد های دیگر است.برای شناخت ویژگی های نژاد اریایی و تفاوت ان با نژاد عرب و ترک به وبلاگ بنده سر بزنید.با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد