«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

هیچ بیانیه ای با امضای جمعی از روزنامه نگاران آذربایجان صادر نشد


"کانون روزنامه نگاران مستقل استان های آذربایجان شرقی ، غربی ، زنجان و اردبیل" با انتشار اطلاعیه ای در هفتم مهر نود ، به صدور بیانیه با امضای جمعی از روزنامه نگاران آذربایجان یا هر عنوان مشابه واکنش نشاند داده و آن را جعلی و نشانه ای از تخیل و ناکامی های تجزیه طلبان نامید.

بر اساس اطلاعیه این کانون ، بررسی فنی و قلم بیانه های فله ای ، جعلی ، بدون امضای افراد حقیقی و حقوقی و بی نام و نشان تجزیه طلبان نشان می دهد که از کانون و مراکزی مشخص وابسته به دستگاه های اطلاعاتی منجمله "تلویزیون گون آذ" تهیه و منتشر می گردند.

"کانون روزنامه نگاران مستقل استان های آذربایجان شرقی ، غربی ، زنجان و اردبیل" در بخشی از بیانیه خود که مهمور به مهر این کانون و امضا "علی سرخابی تبریز" به عنوان سخنگو  ، ضمن پرده برداشتن از بخشی از تلاش های آشکار و پنهان دستگاه های اطلاعاتی آورده است : با توجه به این که اخیراً تلویزیون گون آذ به اتفاق برخی دیگر از افراد خارج نشین اقدام به صدور بیانیه ای هم طراز بیانیه موصوف نموده اند، پیداست که این بیانیه جعلی نیز از طرف آن ها طراحی و منتشر شده است. روزنامه نگاران آذربایجان نه تنها بیانیه ای صادر ننموده اند بلکه با دقت هرچه تمام تر مسائل روز را زیر نظر داشته و دارند و با قلم خویش روشنی بخش چراغ مطبوعات استان می باشند.

 

 

متن  کامل این اطلاعیه

 

 


هیچ بیانیه ای با امضای جمعی از روزنامه نگاران آذربایجان صادر نشده است

مجلات و روزنامه های محلی در آذربایجان با هر مرارت و سختی که باشد هنوز منتشر می شوند و در این روزنامه ها شاهد انتشار مطالبی هستیم که نشان از درایت و دوراندیشی فعالان مطبوعاتی استان و در عین حال حکایت از بیداری روزنامه نگاران و اصحاب قلم این خطه ادب و هنرپرور دارد. در خصوص مسایل روز آذربایجان نظیر دریاچه ارومیه شاهد قلم فرسایی بسیاری از نشریات و اهالی قلم استان بوده و هستیم و نیازی به برشمردن عنوان تک تک نشریات و یا مقالات نمی بینیم. کافیست نیم نگاهی به جراید منتشره در آذربایجان انداخته شود تا صحت این مسئله روشن شود.

در طی چند روز گذشته بیانیه ای با امضای جعلی جمعی از روزنامه نگاران آذربایجان صادر شده است که در آن دعوت به راهپیمایی شده و از مردم خواسته اند روز 9 مهر ماه اقدام به راهپیمایی نمایند. علت این راهپیمایی خشک شدن دریاچه ارومیه، بازگشایی مدارس، حمایت از دستگیر شدگان و ... ذکر شده است.

با توجه به این که اخیراً تلویزیون گون آذ به اتفاق برخی دیگر از افراد خارج نشین اقدام به صدور بیانیه ای هم طراز بیانیه موصوف نموده اند، پیداست که این بیانیه جعلی نیز از طرف آن ها طراحی و منتشر شده است. روزنامه نگاران آذربایجان نه تنها بیانیه ای صادر ننموده اند بلکه با دقت هرچه تمام تر مسائل روز را زیر نظر داشته و دارند و با قلم خویش روشنی بخش چراغ مطبوعات استان می باشند.

در این جا لازم می دانیم به آقای احمد اوبالی و سایر همراهان ایشان اخطار بدهیم که جعل امضا و صدور بیانیه جعلی گره گشای عقده های درونی و به جا مانده از دوران کودکی شما نیست. لطفاً به حمام دیگری بروید زیرا از این اجاق آبی برای شما گرم نمی شود!.

فعال سیاسی قبل از هر چیز بایستی اندکی شرافت به خرج دهد و شهامت صدور بیانیه به نام خودش را داشته باشد وگر نه در پشت اسامی جعلی و عناوین ساختگی پنهان شدن و به نام سایرین بیانیه دادن و در عین حال مظلوم نمایی و طلبکار شدن از سایرین نه تنها مصداق شهامت نیست بلکه عین حماقت و زبونی است. ملت آذربایجان به خوبی می دانند که بیانیه های جعلی از چه کانال هایی صادر و چه اهدافی را تعقیب می نمایند.

ما چنین تلاش های مزبوحانه ای را که از سر درماندگی می باشد در راستای بدنام کردن روزنامه نگاران آذربایجان، سوی استفاده از عنوان و جایگاه خبرنگاران و همچنین موجب بسته شدن فضای مطبوعات می دانیم.

از نظر ما چنین حماقت هایی اگر طراحی شده از طرف کانون های توطیه نباشد، در راستای همگرایی ناآگاهانه با این کانون ها بوده است.

 

علی  سرخابی تبریز

سخنگوی کانون روزنامه نگاران مستقل آذربایجان شرقی ، غربی ، زنجان و اردبیل

7/7/1390


نظرات 2 + ارسال نظر
یورد پنج‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:02 ق.ظ

عزیز برادر
قبل از اینکه به آذری خواندن مردم آذربایجان و مظلوم نمایی های کذب بپردازی به این سؤال بنده که هر موقع از یه پان پارس پرسیدم بی پاسخ ماندم پاسخ بده بعد بیا اینجا قومپوز در کن
مگر نمی گویید ما آذری هستیم چرا پس به ما نمی گویید آذری خر می گویید ترک خر؟
چرا موقع جوک ساختن ترک خطاب می دهید آذری نه؟
این نشان از نژاد پرستی تان و تحقیر طرف ندارد؟
قبل از مقاله سازی زبان سازی این سؤال را پیش زبان شناسانتان ببیرید ببینید جوابشان چیست؟
ببینید غیر از این جواب دارند یا نه؟
شما نژادپرستید و این را قبول باید بکنید که در واقع منطقی هایتان قبول دارند این رو.
شما می خواهید با زبان سازی جعل و ... مارو آذری ترک شده بنامید و با تحقیر و حرفی که عین فحش ناموسی است افکار پلید خودتان را تحمیل کنید.
آیا اینجا آزربایجان مظلوم واقع نشده؟
آیا واقعا فکر کنید ببینید شماها ظالم نیستید؟
تا کی آزربایجان تن به این ذلت هم وطنی های شما رو باید بدهد؟
شماها واقعا مردم ترک ایران رو خر می دانید که به این راحتی مظلو نمایی خود را بروز می دهید و حس می کنید طرف حالیش نیست.
ننگ بر شما و ننگ بر ما که هموطن تان هستیم!

ترک چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ق.ظ

یورد عزیز
اگر ادم خوب به تارخ و زمان این جکها برگرده
1_این جکها از زمان فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی شروع و اوج وگرفت
2_ترس از گرایش مردم آران که شیعه هستند به سمت وطن اصلیشون ایران یهودی ها وشیطون ها رو بیکار نگذاشت که شیوه تفرقه بهترین راه حل است
3_میدونی عزیز اگه یک کشور شیعه به بزرگی ایران واران تشکیل میشد با اون ترکای با غیرت چی میشد
4-حالا فهمیدی منشا جکها همون پانترکهایند و حتیا پان ایرانیستا هم نمیخوان بین اقوام ایرانی کدورت ایجاد بشه
اول تفکر بعد تفکر بعد....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد