«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

سوتی های پان ترکی

جسارت یا حماقت!


پان ترکان انسان های بی سوادی هستند که همان طور که قبلا نیز نوشته ام محصول جهل و جنون اند. این عده معمولا از قشرهای کم سواد،کم درآمد و حاشیه نشین شهرها تشکیل می شود. یکی از ابعاد بوجود آمدن احساسات ترک گرایی در آذربایجان بر می گردد به شکاف شهر و روستا. روستائیانی که به شهرها مهاجرت کرده و در حاشیه شهرها سکنی می گزینند به راحتی ممکن است به سوی این اندیشه کشانده شوند. در شهرهایی مانند تبریز محل هایی مانند یکه دکان،شاه آباد که جزو مناطق محروم اند محل نشو و نموء پان ترکیسم است.

بی سوادی در انسان موجد حماقت است و جماقت نیز اغلب جسارت را به دنبال دارد. جسارتی که در پان ترکان وجود دارد مولود حماقت و جهالت است. آن ها تحصیل و آموزش دقیقی را تجربه نکرده اند به همین دلیل اغلب مطلق گرایی جزو ذاتی وجودشان شده است. حتی سرکردگان این طیف نیز تحصیلات چندانی ندارند و از حوزه سیاست و دانش اجتماع به کلی دور اند. آن ها معمولا به شغل نانوایی (مانند علی هارای) قصاب (مانند عباس لسانی)، کفاشی (حسن ارک) مشغول اند. در بهترین حالت کسانی مانند حسن راشدی که کتابی به نام ترکان و بررسی تاریخ،زبان و هویت آنان منتشر کرده است، در رشته فنی تحصیل نموده و سررشته ای تخصصی از تاریخ،زبان شناسی،ادبیات و... ندارد. همانطور که می دانید تاریخ رشته ای نیست که فردی با مطالعه آثار ذبیح الله منصوری ادعای سررشته داری در آن را داشته باشد و به قول معروف نه هر که سر تراشد قلندری داند…!

اخیرا یک سایت که خود را نماینده جنبش دانشجویی !؟ آذربایجان معرفی می کند – و از این سایت ها زیاد است-   طی مقاله ای به انتقاد از پان ترکیست ها یا به زعم خود هویت طلبان پرداخته است. در این یادداشت بی سوادی و جهالت فعالان پان ترک شدیدا مورد اعتراض قرار گرفته است. (برای دیدن یادداشت کلیک کنید)

جالب این جا است که بعد از انتشار این یادداشت انتقادی در سایت مزبور برخی از پانترکان مجازی ادعا نمودند که این مقاله توسط یک ملی گرای افراطی برای بد نام کردن تجزیه طلبان نوشته و در سایت درج شده است! اگر چنین ادعایی درست باشد، باید به حال آنان گریست که چنین به راحتی قابل نفوذ اند و سایت های آشفته ای دارند که هر کسی ممکن است در آن مطالب دلخواهش را بنویسد!

اولا آذربایجان در عالم واقع دارای جنبش دانشجویی خاصی نیست و تحرکات آن تابعی از تحرکات سراسری است.با این تفاوت که احتمالا بسیاری از فعالانش بومی هستند.

برای نشان دادن نادانی و بیخردی پانترکان آن چه در ذیل خواهد آمد شاید برای بسیاری جالب باشد. در ذیل تصاویری از سایت های پان ترکی که هر یک ادعای رهبری سایرین را نیز دارند می آورم. این عکس ها شامل تناقضات و غلط های املایی! در سایت های دانشجویی! و بسیاری دیگر از ادعاهای عجیب است که بهتر است نامش را پان ترکی و غیر آذربایجانی بگذاریم.

 

1-       سایت اویرنجی که ادعای رهبری دارد، و خود را یک سایت دانشجویی می داند در یک اشتباه فاحش، واژه مضحک را به شکل "مزحک" نوشته است. بیش از دو سال است که این اشتباه املایی در سایت درج شده و تا کنون هیچ دانشجوی هویت طلبی! به آن پی نبرده است.  آیا به نظر شما این عده واقعا دانشجو هستند؟!  برای دیدن تصویر کلیک کنید

2- سایت بای بک که او نیز از سوی دیگر ادعای رهبری دارد، طی گزارش تصویر نوشته است هزاره های افغانستان ریشه ترکی دارند. هزاره ها یکی از قوم های افغانستان اند که فارسی صحبت می کنند ولی از نظر تباری به زردپوستان و ترکان نزدیک اند. ادعای ریشه ترکی هزاره ها به احتمال زیاد درست است. اما این دوستان فراموش کرده اند که همواره در سفسطه های خود تلاش می کنند تشکیل زبان فارسی را به افغانستان نسبت دهند! آن ها به بهانه فارسی گویی هزاره ها و بیشتر به عنوان تحقیری نژادپرستانه فارسی را زبان افغانستان معرفی می کنند...! حسن راشدی در کتاب خود یک فصل را برای افغانی بودن زبان فارسی اختصاص داده است، حال خود افغان ها و پان ترکان ادعای ترکیت دارند! تناقض این ادعاهای کودکانه و سطح پایین شما را یاد چه چیزی می اندازد؟ بالاخره افغانی ها ترک هستند یا ایرانی؟ هر دم از این باغ بری می رسد. برای دیدن تصویر اینجا را کلیک کنید

3- نسبت پان ترک و آذربایجان نسبت جن و بسم الله است. پان ترکان از آذربایجان و آذری بودن خود نفرت دارند. حتی بیشتر از نفرت شان از ایرانیت. آنان مایل هستند تورک نامیده شوند. زیرا فکر می کنند در ترکیه همه مردم در آسایش به سر می برند و شبانه روز در دیسکو ها و عشرت کده ها به تفریح و عشق بازی مشغول اند، به همین دلیل مانند کودکان سعی دارند خود را به ترکیه سنجاق کنند و تصور می کنند اگر آذربایجان هم به ترکیه وصل شود همین بهشت موعود برای شان محقق خواهد شد! البته بگذریم از این نکته که ترکیه ها نیز اینان را به ترک بودن نمی پذیرد و از همان لفظ آذری استفاده می کنند که لابد در آن جا نیز احمد کسروی این را جا انداخته است. به هر حال خود نیز نمی دانند در کجای زمین اند و این نیز یکی از تناقضات این بیماران روانی است. سایت علمی و بسیار رده بالای بای بک! ترجیج داده است در رده بنده زبانی خود پس از انگلیسی از لفظ آذری به جای ترکی استفاده کند. این در حالی است که خود پان ترکان هر جا لفظی آذری را می بینند فوری اعتراض می کنند که به ما بگویید تورک! برای دیدن تصویر کلیک کنید

4- پان ترکان افرادی نژادپرست و نا متعادل هستند. آن ها با ارمنی ها،کردها،فارس ها،لر ها، یونانی ها،روس و... به نوعی مشکل دارند. در این تصویر سایت بای بک نوشته است که کردها حق ندارند در شهرهایی مانند سردشت و... زندگی کنند و هیچ حقوقی برای آنان قائل نیستند. پانترکان دیوانه هنوز با قدرت میلیون ها فرسنگ فاصله دارند ولی از تهدید به کشتار و نقض حقوق بشر هیچ ابایی ندارند. آنان در خصوص خود ادعای نقض حقوق بشر را دارند ولی در خصوص دیگران به صراحت تهدید به محرومیت از حقوق شهروندی آن هم در شهرهای کردنشینی چون ارومیه و سردشت دارند. آخر و عاقبت قوم گرایی قتل و کشت و کشتار است و بالکانیزه شدن ایران. برای دیدن تصویر اهانت پان ترکان به کردهای همه ایرانی و وطن پرست کلیک کنید

5- برای حسن ختام. ارتباط تیتر و تصویر را خودتان حدس بزنید. کلیک کنید

 

 

نظرات 11 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:18 ب.ظ

ssalam
necesiz?
bulmurem sizin yazdigizi oxumagdan sora gulum ya agliyim.azarbayjan mileti ne istir?fagat istirix oz dilinde ders oxusun,istirix o pol ki isfahanda xashlanir tebriz de da xeshlensin.bele sheylerin savada rebti yoxdi. Duzdi biz hamimiz sefehix tehce agili sensen.aga azarbayjana bir ish goremisen en azi oti yerinde. Iranda yashiram bulurem malimler nediler.hamisi yalanci.siz hele o hede yetishmemisiz ki bir mileti “ahmag” adinan chagirasiz.bulmurem kimsiz,ama gesheh bulurem bu doletin adamlarindansiz belke meni saldilar zindana. Donyaz chox xirdadi.biz kurdler kimin klashinkof elimizde adam oldurmurux biz fagat oz hagimizi istirix.biz irani dayirix ama hemeshe irana yapishmishdix.bulmurem da ne diem man chox bele sheylere garishmaram ama bu defe da siz chox pis sozler yazmishdiz.bunu shayad da oxuya bilmesiz.

تورک اوغلان دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:06 ب.ظ

ترجیج داده است در رده بنده زبانی

اویرنجی (دانشجو) دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:00 ب.ظ

دوست محترم، من خودم ترک هستم. من باب توضیح نکاتی رو در مورد این متن شما می نویسم. اگر مایل دادید اجازه انتشار دهید.

1. نوشتن مضحک به شکل مزحک یا سایر موارد مشابه نوعی اعتراض به رسم الخط عربی برای نگارش کلمات فارسی است. چون در زبان فارسی بین ز،ظ،ض و ذ تفاوتی از نظر تلفظ وجود ندارد (همانند ترکی و از این نظر بنده ایراد نمی گیرم) پس چرا باید در رسم الخط این چنین پیچیدگی بی دلیلی وجود داشته باشد؟؟

2. در مورد 2 اطلاع چندانی ندارم. اما مورد 3: احمد کسروی در کتاب خود با نام "آذری، زبان باستان آذربایجان" زبان آذری را متفاوت از زبان ترکی معرفی می کند. حال آنکه قریب به اتفاق زبان شناسان دنیا آذری را نیز یکی از متعدد گویش های زبان ترکی می دانند. واژه آذری که در رسانه های کشور برای ما اطلاق می شود در این راستاست. یعنی برای انکار هویت زبانی مردم آذربایجان. حال آنکه برای حفظ یکپارچگی ملی به هیچ وجه نیازی به چنین امر کودکانه ای وجود ندارد و لزوم حفظ وحدت ملی کوبیدن هویت های سایر اقوام یک ملت نیست.

3. ما با ارمنی ها مشکلی نداریم. من خود دوستان ارمنی خوبی هم دارم.ما با دولت ارمنستان مشکل داریم. چون نه تنها در واقعه قره باغ و خوجالی دچار جنایات وحشیانه ای بر علیه آذربایجان شده است، هم اکنون نیز قسمتی از خاک آذربایجان را در اشغال خود دارد که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل موظف به ترک آن است.
با کردها هم مشکلی نداریم. اما گروه های تجزیه طلب کرد، نقشه ای به نام نقشه کردستان بزرگ دارند که قسمت های زیادی از آذربایجان غربی را شامل می شود. با توجه به اینکه فعالیت این گروه مسلحانه و تروریستی است، حساسیت بر عملکرد این گروه الزامی است.
با دوستان فارس هم مشکلی نداریم. به شرطی که شرط تفاهم را نه در انکار هویت که در ارج نهادن به هویت به صورت متقابل ببینند و ملی گرایی را به فارس گرایی ترجمه نکنند.

در پایان لازم به ذکر است که به نظر اینجانب هر دو گروه هویت طلبان ترک و فارس متشکل از طیف های معتدل، تندرو، با سواد و بی سواد هستند. شرط رسیدن به تفاهم دوری جستن از دادن نسبت های ناروا و الفاظ رکیک و رعایت حق و حقوق همدیگر است..

با تشکر از علاقمندی شما..

با درود در بند های 1 و 2 مطالب متینی را بیان کردید که البته شاید برخی از بخش ها قابل بحث هم باشد.
در خصوص مطلب بند من تصور نمی کنم که پان ترکان علاقه ای به سره نویسی یا اصلاح دبیره فارسی داشته باشند. نوشتن مضحک به شکل مزحک نیز بسیار نادر است و دستکم من به موردی برخوردم. به علاوه سیاق مطلب نیز چنین رویکردی را نشان نمی دهد
با سپاس

itgovan یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:04 ب.ظ

افراد وحشت زده ای مثل شما همیشه وقتی میخوان به نوعی به یک آرامش خود در آوردی داخل خودشون برسن به کوچکترین نکته که حاصل اخلاقیات شخصی شاید یک یا چند نفر در یک جامعه باشه اکتفا میکنن تا در مورد یک ملت قضاوت کنند حال اگر این موضوع غلط نویسی املایی پان ترکان رو بگذاریم کنار متن کتاب گاتها سرودهای اهورایی زرتشت. پژوهش دکتر خسرو خزاعی (پردیس) دقیقا به آن یکی صفت شما کاملا میشه پی برد صفتی که هر پان فارس فوق لیسانسی و دارای مدرک دکترایی داره آن وقت ما دقیقا شاید به شک بیفتیم که این یارو دکتر قلابی بوده یا مصنوعی یا دامپزشک که در مورد شتر چرانی زرتشت گژآیئن برداشته غلط پلط نوشته یا اینکه این گاتها همان گاوها بوده مثل کتل گاو دوران باستان که بر سرو روی پارسیان میشاشیده که طرف برداشته پارسیزاسیونیش کرده ولی خیلی جالب است اگر کمی در مورد رعایت نکات نگارشی لغات عربی در دستور املای سبز زبان فارسی به سبک گاتی توضیح دهید تا ببینیم دکترای شما واقعا از نظر شما یک شاگرد نانوایی هستند
http://up.iranblog.com/images/uehg82mxr2rtrp72j9ro.jpg
ولی این قسمت که نوشتین شهرهای کرد نشینی مثل ارومیه منو یاد چند خط قبل انداخت کردهای ارومیه اکثرا شاید 95 درصد در کنارهای شهر و با مصالح و الوار خانه های قدیمی و یا شاید با اجرهای بی کیفیت و کلنگی خانه های خود را میسازند و اکثر این جماعت راه گم کرده زاغه نشین یا روستایی هایی هستند که به زور یکی دو با حجرت به عراق و کسب درآمدی خرد اما بهتر از شرایط آنها در ایران موفق به زاغه نشین شدن در شهر ارومیه میشوند که دقیقا شما در مورد عدده ای نوشتین حمایت های رو زانو نشاندی شما برای سو استفاده نهایت حقیقت ادعای شما از نقض حقوق بشر است برای کردهایی که حتی تاریخشان به 100 سال هم در ارومیه نمیکشد خیلی راحت میشه فهمید شما از چه چیزی دلتان قمبل زده

ادبیات تان به ویژه سطر آخر نشان می دهد چیستتید و کیستید.
گیریم که کردها یک ماه است در ارومیه ساکن شده اند، بر اساس بیانیه و منشور حقوق بشر همه انسان ها آزادند هر جا خواستند زندگی کنند. به کسی ارتباطی ندارد. در این صورت باید بگوییم آذری های ساکن تهران و اکناف هم هیچ گونه حق شهرندی ندارند.
دکتری را هم که اسم بردید نمی شناسم و گمان نمی کنم اعتباری داشته باشد. اوستایش هم به درد خود شما می خورد

شهرام چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:17 ب.ظ

عجب مقاله تاثیر گذاری مقاله ای که نشان از سطح سواد نویسنده اش دارد نویسنده ای که پس از سال ها تحقیق به آماری درباره قشر منتصب به پانترکیسم رسیده چون منبعی که برای ادعاهای آبکیش نیاورده پس لابود حاصل تلاش شبانه روزی خودش بوده و البته چه اسناد محکمی در اثبات بی سوادی هویت طلبان ترک ارائه داده احسنت بر تو جوان کوشا و آتشفشان سواد و معرفت

اگر میزان برای پانفارسیسم این مقالات آبکی باشد که طبیعیست هویت طلبان ترک بی سوادی بیش نخواهند بود

علی یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:23 ب.ظ

بهتراست در هر مسئله ای که جهان با آن درگیر است تمایل گردانندگان دنیا را در نظر بگیریم و برعکس آن را انجام دهیم
به همین سادگی مسائل به نظر پیچیده قابل حل است
گردانندگان جهان دولت ها نیستند چون دولت یک سیستم اداری است و سیستم اداری همیشه فساد پذیر است
گردانندگان جهان خاندان های بسیار پولدار هستند که خاندان آل سعود در برابر آنها گدا به نظر می رسد- با کمی دقت و تمرکز سیاست های ۱٪ یا گردانندگان جهان را میتوانیم متوجه شویم - به همین دلیل است که برای چند صدسال آینده برنامه دارند تا قدرت در خاندان بماند ضمنا واقعا معتقدم که شیطان را به جای خدا می پرستند- علی تبریز

ایران دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:11 ق.ظ

من در اذربایجان (باکو) همون جایی که بهش می کن ( افغانستان تورکیه )دانشجو بودم . بسیاری از دانشجویانی که در دانشکاه تحصیل می کردند از شهر های تورک زبان تبریز , ارومیه و اردبیل بودند .بس از ورود , برخی از این دانشجویان بخصوص جوانان ساده اردبیلی (مشکین شهر ,بیله سوار, بارس اباد) جذب جریانات بان تورکی شده و در جهت اهداف انان حرکت می نمودند.به طوریکه وقتی دانشجویان سوریه ای ( بخشی از سوریه به زبان ترکی تکلم می کنند) نقشه تجزیه ایران و سوریه و عراق را به سر کلاس اورده بودند که از میان این سه ,کشور اذربایجان سربراورده بود . دستهای خود را به علامت بیروزی به هم نشان می دادند و از جانب برخی دانشجویان خاین به وطن مورد تشویق و حمایت قرار کرفتند .یا به کلاسهای اموزش رقصهای جوادی تورکی( بری باخ ) میروند و یا در جلسه های بان ترکان شرکت می کنند و کتابهای بوربیرار را می خوانند . اما یک نکته برای من خیلی جالب بود . در باکو رشته های درسی به سه زبان انکلیسی , روسی و اذری (تورکی ) ارایه می شود. اکر حاضرلیق را بخرید به دلیل کمبود جا در برخی رشته ها می بایست حتما به زبان ترکی تحصیل کنید اما اکر یکسال حاضر لیق را بخوانید می توانید زبان تحصیل را خودتان انتخاب نمایید. درصد بالایی از این تجزیه طلبان که به بهانه زبان مادری به وطنشان خیانت می کنند , در کورس انکلیسی تحصیل می کنند.وقتی من علت را از جویا شدم کفت این زبون تورکی به دردم نمیخوره حداقل ٤ تا کلمه انکلیسی یه جایی به کارم میاد!!!![نیشخند]

سپاسگذار از کامنت شما. بسیار عالی و راه گشا بود.
لطفا باز هم از تجربه های خود برای ما بنویسید.

رضا یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:43 ب.ظ


باسلام

مقاله ای ان جناب نوشته در واقع سراسر از کلمات رکیک استفاده شده

نویسنده محترم و صاحب نظرات موافق یا مخالف فوق

خوب می دونند که اگر حتی به عقیده ای باطل اهانت وفحاشی بشود جوابش همیطور داده میشه

اهانت و ناسزابه عبارتی در مقاله احمق و جاهل و بی سواد و قصاب ونانوا یا دهاتی و حاشیه نشین واصطلاحاتی از این دست که نویسنده مقاله به پان ترکیست ها خطاب کرده نمی تواند دلیل وحجت محکمی برای گوینده ویا موجب اثبات امری باشد از ساحت قلم تراوش چنین کلماتی حتی در هرکحای مذموم قابل سرزنش است .

اما بعد

اینکه کسی قصاب و نانوا یا دهاتی باشد دلیل ضعف اونیست

اکثر مطلق پیامبران وصاحبان شریعت همگی چوپان وگوسفند چران و نجار و کشاورز و روستایی بوده اند .

حضرات محمد داوود نبی موسی کلیم حضرت عیسی

حضرت یعقوب حضرت ابراهیم وسایرین


2-بیاییم بررسی کنیم علت پیدایش جریان جدایی طلبی چیه ؟ اگر سرزمین ما ایران مام میهن کشوری که کوروش پیامبر او را تاسیس کرد چطور وچرا به این مشکلات مبتلا شده است ؟

اگر اقوام ایرانی در سایه رفتای عادلانه از یک زندگی محترمانه وانسانی برخوردار باشند چرا باید حدایی طلب باشند

اذربایجان سرزمینی که هماره تابلوی افتخارات و پاسدار عظمت ایران بوده دلاورانی مانند حضرت ستارخان وباقرخان را پرروده است چرا به این درد مبتلی شده است .

همیهن فارسی زبان خطالب من با شما ست

اگر من به عنوان یک ایرانی زبان فارسی را به لهجه تلفط کنم ایا شما حق این رو دارید که دست مایه استهزا تحقیر من قرار بدید ؟

ایا چون تهران به عنوان پایتخت سیاسی در عهد نامیمون قاجار مرکزیت سیاسی ایران را دارد شما فکر می کنید

تهران وتهرانی ها و فارسی زبانان هم مرکز وکانون تمام ارزش های اخلافی و مظهر تمام خوبیهای عالم واز صلب

کوروش کبیرهستند وچون من اذری زبان وسایر شهرهای ایران با هرقومیتی به اصطلاح شما "شهرستانی هستن" پس ما بربر هستیم .

ایا فکر می کنید این همه هجمه علیه بوم های محلی

در رادیو تلویزیون سینما مطبوعات و مقالات در تحقیر وناسزا واهانت وتمسخر می تواند نتیجه ای غیر از این داشته باشد؟

کوروش نه تنها در ایران یا انوشه روان عادل بلکه در سرزمین های زیر پرجم دولت هخامنشی بودند همگی درسایه سیاست پدرانه او می زینستند 12 کشور اسیایی باج گزار تخت طاووس ایران بودند چرا که اورا
پدر اقوام می خواندند . او هیچ قومی تحقیر نکرد
هیچ ایینی را تضیعیف نکرد معابد وخدایان سرزمین های تحت امر خود محترم نگاه داشت . سرباز پارسی پرچمی برای نجات ملت هابود
همیهن پارسی زبان بدانید در روزگار باستان حتی درسرزمین بیگانه و در جهان ان روز اصطلاحی بود جهانگیر که حتی دشمنان نیز اذعان داشتتند "تقوای پارسی "
سیرت کوروش نوشته کزنفون و ایرن درعهد ساسانیان ارتور کریستین سن و کتاب های اقای اشپور هم منبع مدعای منه

شما با ان تقوای پارسی چه قرابتی دارید؟ حقیقت این است که ایران وایرانیان عهد کوروش ونظام اخلاقی حاکم در ان دوران طلایی ایران هیچ نسبتی با ایران وایرانیان امروز ندارد

ضوابط اخلاقی وروحیه سلحشوری به تعبیر ادوارد براون انگلیسی در میان ما مرده است و....
این همه حاصل نیامد مگر با روحیه عدالت محوری انسانمداری واحترام به انسان از طرف کوروش که امروز مایه افتخار ما ایرانیان و ستایش تمام ملت های جهان است .

کوروش که نه تهرانی بود نه به زبان فارسی صحبت می کرد نوه آژی دهاگ در منطقه پارس قویترین امپراطوری را که چند زبان رسمی وچند خط رسمی داشت را رهبری می کرد.

سهم ما اذری زبانان در مقاطعی که مام میهن ایران به خطر افتاده است وان جان فشانی و جانبازی در راه میهن انجام داده است کاری است کارستان

شاه اسماعیل وارتش مکتبی قزلباش ایران متشکل ازشیعیانی ایران در حال نابودی را حیاتی دوباره دادند
اگر در جنگ ایران وعراق
ارتش اهریمنی صدام حسین و گارد ریاست جمهوری با قدرت جهمنمی خود لرزه برارکان ارتش ایران وخطوط جبه ها می انداخت

دراین سو لشکر عاشورا با فرماندهی شهید باکری از اذربایجان نامی ترسناک وکابوسی بود برای ارتش عراق

من به عنوان یک اذری زبان به میهنم ایران عشق می ورزم واگر زبان فارسی را به لهجه تلفط می کنم احساس ننگ نمی کنم زبان فارسی زبان علم نیست

من خودم را موطف می دانم زبان انگلیسی والمانی وفر انسوی به خوبی یادبگیریم و تلفط فصیح و درستی داشم.

من جدایی طلبی را مردود می دانم اما تحقیر واقوام و اهانت به ایرانیان غیرتهانی وهمانهایی شما شهرستانی می دانید هم به همان اندازه رفتاری عیر انسانی و ازسر بدخواهی به مام میهن تلقی می کنم



عاشق رضازاده سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ب.ظ

نگات جالبی بود واقعا ادم یک مقدار فکر کنه به ماهیت اینا پی میبره اینا به قول خودشان گرگ نیستند ولی کفتارهایی هستند که از موقعیت سواستفاده کردند به جون شیر افتادند
شیری که تنها مونده ولی خدا کنه مردم آذربایجان دین واقعیت تارخشون دست این مزدورا ندند من یک فارسی زبان هستم ولی هیچ حس برتری نسبت به آذربایجانی یا ترک ندارمهمه ترکها کردها و... رو دوست دارم

ایلار دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:23 ب.ظ

سلام من بعد خوندن مطالبتون خیلی خیلی ناراحت شدم حداقل اگه خوذتون ترک نبودین این مطالب رو میذاشتین باز یه چیز.به نظرمن شمایه ادم ازخودبیگانه ای هستین که هویتش رو گم کرده.من خودم اهل مشگین شهرم ازاینکه یه هم هم استانی مثل شما با این طرز فکر دارم واقعا متاسفم.

رضا سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:05 ب.ظ

شما اطلاعی از خواسته های مردم آذربایجان ندارید.
خواسته ای مردم آذربایجان کاملا مدنی می باشد و هرکس که برچسب پان ترکی به آنان بزند بی سواد است. این حق طبیعی و قانونی ما است که به زبان مادری خودمان تحصیل نماییم.
در کشوری زندگی می کنیم که افراد از طبیعی ترین و قانونی ترین حقوق خود محروم می باشند.
زبان و تاریخ هر قومی نشانگر هویت ان قوم می باشد. اگر شما را هم از تحصیل به زبان پارسی محروم می کردند و یا از جنبه های مختلف شما را در مضیقه قرار می دادندُ هیچ وقت این گونه صحبت نمی کردید.
مردم آذربایجان برای حفظ هویت و تاریخ و فرهنگ خود تلاش می کنند. نه پان ترک هستند و نه تجزیه طلب.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد