«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

یورو ویژن و معاهده ننگین ترکمنچای

مسابقه یورو ویژن در باکو، تاریخ منطقه قفقاز در سایت رسمی یورو ویژن

 

یورو ویژن یک مسابقه سالانه جهانی در حوزه موسیقی پاپ است که  خوانندگان آماتور پاپ کشورهای اروپایی سالانه درآن شرکت می کنند. هدف آن آشنایی و نزدیکی هر چه بیشتر مردم کشورهای مختلف به یکدیگر و نتیجه مسابقه با پیامک مشخص می شود.

چنین برنامه ای  فرصتی است برای کشورهایی که علاقه دارند خود را در حوزه  اروپا تعریف کنند و بشناسانند و چیزی نیست که کشورهایی چون باکو و ترکیه که خود را ضمیمه رایگان اروپا می دانند از فرصت بدهند. از قضا سال گذشته کشور تازه به دوران رسیده باکو در این مسابقات رتبه نخست را کسب کرد و توانست میزبانی مسابقات دور بعدی از آن خود نماید. باند علیف این موضوع را فرصتی برای  تبلیغ خود و تحریفات تاریخی اش می داند و تلاش می کند برای شناساندن جمهوری کوچک چند میلیونی اش که جز با شکست در جنگ قره باغ و مذاکرات مینسک نامی ا ز آن شنیده نمی شود در سطخ وسیع مطرح سازد.

اما هنوز مسابقات شروع نشده اتفاقی پیش بینی ناپذیری رخ داده است که الهام علیف را خوشحال نخواهد کرد.  سایت رسمی یورو ویژن در بخش معرفی آذربایجان به تاریخ این کشور اشاره کرده است و بیان نموده که این کشور در گذشته ای نه چندان دور بخشی از ایران بود که بر اساس معاهده ترکمنچای از ایران جدا شده .

مسلما این چیزی نبود که باند علیف خواستار آن باشند. آن ها با بیخردی تمام در مدارس به کودکان آموزش می دهند که کشورمان یک کشوری کهن باستانی است که تمدن جهانی مدیون آن است و مطالب دیگری که از عقده های حقارت ناشی می شود.

علی اف و باند قمار بازش باید بداند که حقایق را برای همیشه نمی تواند پنهان کند. پیشینه این کشور کوچک تا ابد بر پیشانی اش باقی است و کتمان و تحریف باعث رسوایی و خنده مردم جهان خواهد شد.

از قضا سرکه انگبین صفرا فزود

روغن بادام خشکی می فزود

 

 برای دیدن تاریخچه آران در سایت رسمی یورو ویژن: 

http://www.eurovision.tv/page/baku-2012/about/azerbaijan

 

نظرات 3 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:37 ق.ظ

آذربایجان جعلی (آران) با این دروغهایی که توسط یهودیها برای نزدیک نشدن له فرهنگ شیعه و ایرانی به جوانانش میکه بالاخره به مشکل بر خورد میکنه چون وقتی ادم میفهمه بازیچه شده خیلی خار میشه

یک آذری سرافراز چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:02 ب.ظ http://azar-abadeghan.blogfa.com

بسیار عالی، همیشه که ماه پشت ابر نمی مونه ....... راستی دوست عزیز تلفظ درست کلمه انگلیسی eurovision ((یورو ویزیون هست یا یورو ویژن؟)) آخه من چند بار در کانالهای انگلیسی زبان، یورو ویزیون شنیدم

مهدی نعیمی جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:32 ب.ظ

با سلام.
از آدرسی که درج کرده بودید، اصل مطلب را خواندم.
به نظر می رسد آن طوری که شما آورده اید نباشد.
The Turkmanchay Treaty between Russia and Iran in 1828 divided the country in two parts with the southern part consolidated in Iran and northern with Russia.
در این متن اشاره می کند که جنوب کشور آذربایجان به ایران ملحق شد و شمالش به روسیه.
نمی گوید که آذربایجان از ایران جدا شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد