«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

به خاطر یک مشت دلار


مجید محمدی، به خاطر یک مشت دلار



مقاله مجید محمدی با عنوان "ایران،روسیه،چین: فدرالیسم یا تجزیه" واکنش های زیادی در بر داشت. تعداد کامنت هایی که در سایت بی بی سی درج و تایید شده بود بیش از صد کامنت بود که نظرات متنوع و متناقضی را در بر می گرفت.

فارغ از نقدهای که انجام شده است باید گفت مطلب نوشته شده به قدری سبک  و سطحی بود که بیشتر خواننده ها به سفارشی بودن مطلب اشاره کردند. بررسی سابقه سیاسی نویسنده یعنی مجید محمدی هم در این خصوص حایز اهمیت است. مجید محمدی دانش آموخته علوم حوزی و در شهرهایی مانند قم و شیراز به طلبگی پرداخته است. گفته می شود وی همدرس کسانی مانند محسن کدیور نیز بود و حرکت عجیب وی از کسوت روحانیت شیعه تا حمایت از همجنس بازی و دست آخر حمایت از تجزیه ایران نشانه روشنی بر عدم ثبات فکری اش به شماره می رود.

مقاله اخیر محمدی آشکارا شانتاژی بود که گویی از سوی مقامات غربی و به ویژه امریکا و اسرائیل به عنوان هشداری به جمهوری اسلامی اعلام می شد. با این محتوا که اگر شما بیش از این در مسئله سوریه دخالت نمایید در مقابل ما (امریکا) بلایی سر شما خواهیم آورد که در نهایت چیزی به اسم ایران باقی نخواهد ماند.

عجیب نیست که نویسنده ، سه کشور حامی بشار اسد در سوریه یعنی ایران،چین و روسیه را هدف قرار داده است و در خصوص سایر کشورها نظری نمی دهد. دوست و یار غار آقای اکبر گنجی در این مقاله به نیابت از اربابانش به ایران پیشنهاد می دهد که در برابر وسعت جغرافیایی بهتر است گزینه فدرالیسم یا تجزیه را انتخاب نماید. معنی این جمله کاملا مشخص است. سال ها است که دولت های خارجی از جمله ایالات متحده، اسرائیل و انگلستان از گروه های تجزیه طلب اپوزیسیون حمایت مادی،معنوی،مالی و رسانه ای به عمل می آوردند. برندا شیفر استاد دانشگاه تل آویو که ارتباطات ویژه ای با حکومت گران جمهوری به اصطلاح آذربایجان دارد برای جریان قومیت گرای معروف به پان ترکیست تئوری پردازی می کند. از سال ها قبل کتاب مرزها  و برادری وی همچون یک مانیفیست در میان پان ترکیست دست به دست می شود ، رادیو اسرائیل به عنوان یکی از ارگان های رسمی دولت اسرائیل همواره در برابر جریان پان ترکیسم موضع مثبت داشته و از انتشار اخبار و مطالب تحریک آمیز در بین ایرانیان هیچ ابایی نداشته است.

بی.بی.سی فارسی وابسته به دولت بریتانیا بیشترین اخبار و گزارش ها و برنامه ها را در راستای حمایت از دار و دسته های قومیت گرا را منتشر می کند. از سوی دیگر پنتاگون و مقامات نظامی امریکا بارها اعلام کرده اند که بهترین گزینه برای فروپاشی جمهوری اسلامی گزینه فروپاشی از درون می باشد که باید از طریق تحریک اقلیت ها صورت گیرد.

نوشته اخیر مجید محمدی هم در سایت بی بی سی فارسی آشکار به تبلیغ تجزیه طلبی و شانتاژ ایران می پرداخت. البته مقاله مجید محمدی به قدری خنک و بی محتوا بود که خواننده را به خنده وا می داشت. من حتم دارم سایر خواننده ها هم پیش خود گفته اند آیا تمام استدلال این عده همین است؟

مقصد نیت خوانی نیست. اما مگر می شود کسی این مقاله را بخواند و فرمایشی و سفارشی بودنش را حدس نزند؟

 هر چند مجید محمدی پیش از این نیز در سپهر سیاسی ایران و تحلیل های جدی نقشی نداشت و فقط به درد اجرای برنامه های مضحک و جهت دار رسانه های فارسی زبانی می خورد که کارشناسانش به صورت گزینشی انتخاب می شوند، اما پس از این مقاله شرایط برای وی به کلی متفاوت خواهد شد.

انتشار هر گونه نوشته و مقاله از وی به نوعی رودر رویی با کشور و مردم ایران تلقی خواهد شد و جریان هایی که سعی کنند مطلب یا مقاله ای از وی منتشر کنند تلویحا دشمنی و رویارویی خود را با نیروهای ملی نشان خواهند داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد