«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

آقای محسن رضایی هشدار


 



ما بالاخره نتوانستیم بفهمیم که جناب آقای محسن رضایی و تیم خبری و فکری وی ایران دوست هستند یا دوستی شان دوستی خاله خرسه است.

سایت تابناک که همه می دانیم نزدیک به محسن رضایی و تیم او است، در این سال ها در میان خبرگزاری های رسمی کشور در انتشار مقالات یا اخباری در خصوص دفاع از ایران و حاکمیت ملی بسیار کوشا و خوب عمل کرده است.

این تیم جزو اولین رسانه های اینترنتی بودند که تحریکات مشکوک رژیم باکو را به درستی درک کرده و فهم قابل قبولی از مناسبات این دولت با اسرائیل داشتند.

مقالات خوب این سایت مانند مقاله ای که در دفاع از ماهیت ایرانی بابک خرمدین منتشر نمود و یا گزارش انتقادی که اخیرا در خصوص صحنه های مشکوک پخش شده از برنامه نود که یک شعار تجزیه طلبانه را تبلیغ می کرد  و هم چنین خبری که همین دیروز در خصوص تبدیل شدن ترکیه به کانون دشمنی با ایران نشر داد بسیار عالی و در خور توجه بود. همین طور تیم تابناک در حراست و حساسیت نسبت به مسئله خلیج فارس و جزایر سه گانه همیشه ایرانی عالی عمل کرده اند.

محسن رضایی از نظامیان ایرانی است که در هشت سال دفاع واقعا مقدس از جان و دل برای کشور مایه گذاشت. او مفهوم پدافند از کیان یک مملکت را لمس کرده است و با هر انگیزه ای که بوده باشد، به هر حال بار بزرگ دفاع از ایران عزیز بر پشت اش بود.

ما همه این ها را را می دانیم. اما پرسش اصلی که در ذهن ما است این است که چرا چنین فردی امروز حرف از فدرالیسم اقتصادی یا تدریس زبان های محلی می زند؟

چرا محسن رضایی با این سابقه در میدان حریف بازی می کند. در کنفرانس خبری که طی رونمایی از کتاب فدرالیسم اقتصادی وی برگزار شد یک خبرنگار از او پرسید نظرش در خصوص اصل پانزده چیست؟

فارغ از سوال خبرنگار می بینیم که مسئله فدرالیسم حتی از سنخ اقتصادی اش اذهان را به سوی مسائل قومی و خاص گرایانه سوق می دهد.

فرض کنید استاندار خوزستان بخواهد به صورت مستقل و فدرال با یکی از کشورهای غربی در خصوص منابع نفتی کشور معاهده ای منعقد کند. در این صورت آیا مجلس ایران و دیوان محاسبات و... چه نقشی در این بین بازی خواهند کرد؟

از سوی دیگر از کجا معلوم که همین فدرالیسم اقتصادی روزی تبدیل به یک الگو برای فدرالیسم قومی نشود؟

اقای رضایی حتما می دانند که فدرالیسم قومی یکی از برنامه های نئوکان های امریکایی برای فروپاشی ایران است. به این ترتیب به نظر نگارنده هر گونه صبحت از فدرالیسم ممکن است برای کشور خطرناک باشد.

من فکر نمی کنم که محسن رضایی بدون حسن نیت به این سمت رفته باشد و با شناختی که از او هست سو نظری به کشور و مملکت از طرف وی سراغ نداریم . احتمالا رضایی مشاوران خوبی نداشته است و کسانی که به وی مشاوره می دهند باید بیشتر دفت نظر داشته باشند.

امیدوارم این طرح هر چه زودتر از دستور کار خارج شود و به جایی آن طرحی همگرایانه که مقوم وحدت ملی است جایگزین شود. هر چیزی که بخواهد ما را از یکدیگر دور کند مضموم و خطرناک است.

 

 

تجمعات گسترده پان ترکان را خیالی نیست



ترک گرایان در وهله نخست افرادی روان پریش و سرخورده هستند که به شدت محتاج دیده شدن و جدی گرفته شدن هستند. بنابراین اگر می خواهید آن ها را تحقیر کنید به نادیده گرفتن شان ادامه دهید. این را داشته باشید.

عقده حفارت انباشته شده در میان آنها اندک اندک تبدیل به یک خودبرزگ بینی کاذب شده است و نمونه های آن را در مقاله های حد ناشناسانه ای که هر روز از سوی امثال یونس شاملی،مهران بهاری و... منتشر می شود می توان دید.

 درجه ضعف پان ترکان را شما می توانید از نویسندگان شان به خوبی دریابید. خودتان حساب کنید حرکتی که یونس شاملی نویسنده و دیالوگ کننده آن باشد چطور می تواند باشد. کسی نمی داند رشته تخصصی و دانشگاهی یونس شاملی چیست! مقاله ای نیست که این فرد بنویسد و در آن غلط املایی یا نگارشی و یا کاربست نادرست مفاهیم علوج اجتماعی و علوم سیاسی دیده نشود، حساب کنید بقیه چه می توانند باشند.

از این ها که بگذریم به فردی می رسیم بنام داوود توران. خوانندگان همیشگی من می دانند که در پست های اولیه وبلاگ از داوود توران یک مطلب را نقد کردیم و نشان دادیم که نیت افرادی مانند وی چیست. در این پست می خواهم در خصوص خبری که وبسایت آرازنیوز وابسته به توران منتشر کرده،صحبت می کنیم.خبر را باهم میخوانیم:

 

"دیروز 21 مایس 31 اردیبهشب آذربایجانیهای مقیم ترکیه به مناسبت قیام یک خرداد در شهر آنکارا راهپیمایی اعتراضی پرشکوهی از پارک قولو تا سفارت جمهوری اسلامی برگزار کردند. راهپیمایی با شکوه با شرکت ترکهای آذربایجان جنوبی، ترکیه ، آذربایجان شمالی، ترکستان جنوبی، ترکهای کرکوک ایراک،دوغو ترکستان و. . . ازپارک قولو با دادن شعارهای هاری هارای من تورکم-بورگون گله جک دوران دونه جک فارسلار تورکلره جاواب وره جک- ایشیق هله سونمویوب انا دیلیم اولمویوب،آذربایجان میلتی چکنمز بئ ذیلتی، توتولانلار آزاد اولسون اولکه میز آباد اولسون -آنکارا باکی تبریز بیرلیکده گوجلویوز بیز وکاهر اولسون پان فارسیسم تا جلوی سفارت ایران ادامه یافت."

همانطور که در متن می خوانید سایت داوود توران تاکید کرده است که پان ترکانی از سراسر دنیا در تظاهرات با شکوه و عظیم آنکارا شرکت کرده اند. تصاویری نیز از این تظاهرات منتشر شده است.نگاهی به تصاویر نشان می دهد که معدودی از افراد که قابل شمارش می باشند در برابر سفارت ایران در حال زوزه کشی هستند. تعداد این افراد از انگشتان دست فراتر نمی رود حال آنکه آرازنیوز مدعی است پان ترکان از هفت کشور مختلف در این حرکت حضور داشتند. با این وضع احتمالا از هر کشور یک نفر حضور داشته است که تعداد حاضرین به سختی به ده تن می رسد البته با احتساب پلیس و فیلم بردار و ... نفرات حاضر در تجمع این دوستان شاید به بیست تن نیز برسد.

به بینید بد بختی و فلاکت این حرکت چقدر است که فراخوان می دهند و از همه پان ترکان جهان دعوت میکنند آن هم در کشوری مانند ترکیه (که پر از دانشجویان ایرانی و آذری ست)حتی بیست تن هم حاضر به همراهی با این افراد نیستند.

پان ترکان ورشکسته در مهد پان ترکیسم اینقدر ظرفیت دارد. این را می نویسم تا کسانی که دائم دم از خطر می زنند، به چشم خود به بینند که با چه موجودات ریزی طرف هستیم.

دوستان عزیز پان ترکان به خودی خود خطری ندارند، خطر در جای دیگری است. باید دید چه کسانی پشت این جریان مخفی شده اند. همین.