«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

«هویت»

جستارهایی از موضع «دفاع ملی»

کسادی بازار تجزیه طلبی

چند ماهی است که بازار تجزیه طلبی و تجزیه طلبان در بی.بی.سی و صدای امریکا و سایت های مختلف وابسته و غیر وابسته چنان کساد شده است که خواه ناخواه آدمی یاد شعر می افتد: آمد مگسی پدید و نا پیدا شد می افتد. انگار تجزیه طبان به ویژه ویروس های پان ترک، از روز اول وجود نداشتند.

قبل از همه دولت الهام علی اف این قماش ناجور را به ثمن بخس فروخت. یعنی به خاطر انتخابات پیشرو چنان زیرآبی از این عده زد که گویی دشمن خونی پان ترکیسم است. چند دفتر فعالیت علنی این عده در باکو تعطیل شد و گفته می شود مشخصات و اطلاعات عده ای دیگر  از عامل شان در داخل در اختیار ایران قرار داده شده است.

دولت های دیگر مانند امریکا و ترکیه هم فعلا منتظرند تا به بینید چه اتفاقی رخ می دهد و مواضع حکومت جدید چگونه است. امریکا اگر با جمهوری اسلامی به توافق برسد یقینا حمایت خود را از بخشی از اپوزیسیون برانداز و در راس آنها قومیت گرایان قطع خواهد کرد. زیرا ویروس های قومی آخرین و افراطی ترین ابزار دست امریکایی ها در برابر جمهوری اسلامی بود،بالطبع برای نشان دادن حسن نیت نیز اولین گروهی که قربانی خواهند شد همین عده اند.

در تاریخ نمونه خوبی برای این دست از وطن فروشی ها داریم. هنگامی دولت شوروی با دولت ایران به نمایندگی قوام به توافق رسید و ارتش سرح از ایران خارج شد، بنای پوشالی فرقه فرو ریخت و مردم آذربایجان شروع کردند به کشتار و قتل عام عوامل فرقه. توافق روحانی و اوباما می تواند مانند توافق قوام- استالین باشد.

همانطور که در آن دوران استالین نخ فرقه و قومیت گرایان کمونیست را برعهده داشت، امروز هم امریکا سرنخ این جریانات را بر عهده دارد.

واقعیت این است که برای ویروس های قومی در آذربایجان چیزی عوض نشده. فقط صاحب و ارباب شان تغییر کرده است. والا تاریخ مدام تکرار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد